وزير امور اقتصاد و دارايي از مجتمع فولاد سفيددشت بازديد کرد

کد خبر: 10135 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:44
نمایش: 2515
اخبار

در اولين روز از گراميداشت هفته دولت، دکتر علي طيب نيا وزير امور اقتصاد و دارايي کشور به همراه استاندار و جمعي از مديران استان از پروژه مجتمع فولاد سفيددشت در استان چهارمحال و بختياري بازديد کردند.

به گزارش روابط عمومي شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال وبختياري، وزير امور اقتصاد و دارايي در سفر به استان چهارمحال و بختياري، ضمن بازديد از خطوط توليد و واحدهاي مختلف پروژه مجتمع فولاد سفيددشت از نزديک در جريان نحوه فعاليت و اقدامات انجام شده قرار گرفت .

دکتر طيب نيا در حاشيه اين بازديد در سخناني به اهميت پروژه اشاره کرد و گفت: اين پروژه يکي از هفت پروژه استاني فولاد کشور مي باشد که با حمايت دولت و شرکت فولاد مبارکه اصفهان امروز شاهد بهره برداري آن هستيم که به زودي با تامين آب ، شاهد توليد با کيفيت وروق هاي فولادي در اين شرکت خواهيم بود.

وي با اشاره به اجراي سياست هاي اصل 44 در کشور گفت: بايد زمينه را براي ورود بخش خصوصي در کشور فراهم کنيم و دولت سياست و برنامه ريزي دقيق و مدوني را جهت حمايت از توليد تدوين کند.

وزير امور اقتصاد و دارايي از قاچاق کالا به عنوان يکي از مخاطرات جدي توليد و صنعت ياد کرد و گفت: دولت از تمام توان خود براي جلوگيري از ورود کالاي قاچاق استفاده مي کند .

دکتر طيب نيا تصريح کرد : دولت به منظور حمايت از توليد داخلي برخي از تعرفه هاي کالاهاي وارداتي را افزايش داد تا توان بهره وري و رقابت براي توليد کننده ايراني فراهم گردد.

وي به بازديد خود  از واحد " احياي مستقيم وانباشت وبرداشت " شرکت فولاد سفيد دشت اشاره کرد و گفت : اين پروژه از مدرن ترين تجهيزات و با توان بومي متخصصان داخلي به ويژه شرکت فولاد مبارکه اصفهان آماده بهره برداري رسمي است.

مهندس محمود ارباب زاده مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري در اين ديدار ضمن خيرمقدم گويي به وزير اقتصاد، استاندار و مديران اين استان و گراميداشت هفته دولت گفت: فاز اول پروژه فولاد سفيد دشت با ظرفيت توليد سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجي آماده بهره برداري است.

ارباب زاده افزود: فاز اول اين پروژه شامل واحدهاي احياي مستقيم، واحد انباشت و برداشت مي باشد که زمينه اشتغال مستقيم 150 نفر و اشتغال غير مستقيم 800 نفر را فراهم نموده است.

مديرعامل شرکت فولاد سفيد دشت افزود: اين پروژه يکي از طرح هاي هفت گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در شهرستان بروجن واقع شده و عمليات اجرايي آن از سال 1386 در زميني به مساحت 250 هکتار احداث شده است.

ارباب زاده ظرفيت اسمي اين شرکت را 800 هزار تن تختال به روش احياي مستقيم عنوان کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با داشتن 65 درصد از سهام اين شرکت بزرگترين سهام دار فولاد سفيد دشت مي باشد که با حمايت اين شرکت و سازمان ايميدرو و حمايت مديران استان در تامين آب در آستانه بهره برداري رسمي آن هستيم .

وي تصريح کرد: 35 درصد از سهام اين شرکت متعلق به ايميدرو مي باشد. 

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
143
امروز
731
دیروز
783
هفته
9585
ماه
187357
کل
229239
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟